לשיחת ייעוץ
ּ

כמה זה עולה לך? באמת!

המציאות ברוב העסקים היא כזו: הם מאוד מקצועיים בתחומם, לרובם יש צבר לקוחות פעילים ואפילו לחץ בעבודה מרוב הזמנות! אבל… בפועל, במאזן הכספים אין כסף!!

 

בשורה התחתונה, ביומיום של העסק התחושות הן קשות! ההכנסות נמוכות ביחס להוצאות, התחרות רבה, חשבון הבנק לוחץ והמתח רב

 

ואז, כל אותם עסקים מקצועיים ואיכותיים מתגלגלים… עד שרובם פושטים רגל תוך 5 שנים.

 

הסיפור נשמע מוכר? זה לא מקרי, רוב העסקים בארץ סובלים מהכנסות נמוכות “מהמצופה”

 

אחת הסיבות לכך פשוטה ולא תמיד נעים להודות בה: ברוב העסקים יש תמונה חלקית בלבד על מידת הרווחיות של המוצרים והשירותים שלהם.

תמיד יש תמחור כזה או אחר המורכב ממרבית העלויות ומשקף מציאות מדומה הגורמת לנו לחשוב שהרווחיות טובה ממה שהיא בפועל, לכן לפעמים התוצאות לא תואמות לציפיות והעסק נכנס לסחרור…

 

מה עושים? מקפידים לבדוק נכון את העלויות והרווחיות של המוצרים השונים

 

מה בד”כ שוכחים לבדוק? דברים שונים… כל עסק עם המורכבות והצרכים הספציפיים שלו, אבל יש 3 נקודות מרכזיות שיכולות לשפוך אור ולתת תשובות לפערים שבעלי עסקים רבים מרגישים שקיימים בעסק

  • האם יש חלוקת רווחיות בין המוצרים השונים? ממה מרוויחים וממה מפסידים? הכוונה היא לבחון את המוצרים או השירותים השונים המוצעים בעסק, מידת רווחיותם ויעילותם והשפעתם על הסך הרווח בעסק
  • מהן העלויות הסמויות ומה השפעתן על המוצר והרווח שלו? בחנו עלויות ייצור, העמסות תמחיר וכו’. כמה באמת עולה לכם לייצר כל מוצר או שירות שאתם מציעים, התייחסו לא רק לעלויות חומריות אלא לעלויות נלוות וכו’ על מנת לקבל תמונת מצב רחבה ומדויקת יותר לעלות המוצרים
  • מהי חלוקת המשאבים בעסק? מה אפשר לעשות אחרת כדי ליעל תהליכים ולשפר את הרווחיות? בעסק ישנם משאבים שונים (כסף, זמן, מיכון, ידע, כוח אדם וכו’) חשוב להבין איך מנוהלים המשאבים בעסק, איך נקבעת החלוקה שלהם וכמה משאבים מושקעים בכל מוצר או שירות. בשלב השני מומלץ לבחון מה מידת התרומה של כל מוצר או שירות לסך הפעילות העסקית ואם היחס תואם למידת המשאבים שהוא מקבל ולבסוף תצמיד כדאי לבדוק האם ניתן לייעל ולפשר את חלוקת המשאבים ולהגדיל את התוצרים והרווחיות בעסק

 

לחלק לא מבוטל מהעסקים אותם פגשתי במשך 15 שנות ניסיוני, היו מוצרים או שירותים שנחשבו לרווחיים אבל כשבדקנו בצורה מקצועית גילנו (להפתעתם הרבה!) שחלק מאותם מוצרים מביאים להפסד ממשי של כסף! הפסד שעד כה “נבלע” ברווחים של המוצרים האחרים

 

עכשיו שאתם מכירים את התופעה, מה תחליטו לעשות??

תגידו “אצלי זה אחרת” ואולי תמשיכו להפסיד הכנסות? (הסטטיסטיקה לא משקרת כ-80% מהעסקים פושטים רגל תוך 5 שנים)

או שתקבלו החלטה שעכשיו זמן הטוב ביותר לעשות מעשה ולבחון את הכדאיות של המוצרים והשירותים השונים ביחס להכנסות, לרווחים ולעצמם?

 

אחרי ניתוח הממצאים בצורה יסודית ומקצועית (מומלץ להיעזר באיש מקצוע עם ניסיון מוכח)

ויישום המסקנות, הרווח צפוי לגדול תוך תקופה קצרה מבלי להתאמץ יותר מדי.

אז איך מתחילים? לאט וברוגע, כי אתם לא לבד בעסק הזה…

למעלה

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

ּ