לשיחת ייעוץ
ּ

לתת לעסק לנצח

כשהודיעו על הסג השני מייד פרסמתי ברשתות החברתיות שאני מציעה את עזרתי לעסקים שמרגישים שקשה להם להתמודד עם הסגר הקרוב, שלא יודעים איך לפעול לקראתו ובמהלכו. קיבלתי מספר פניות שאת מרביתן ניתן לכם במשפט “חשבתי שזה מאחורינו, שהצלחנו… ועכשיו זה… מה יהיה? זה מכת מוות…” כי בסופו של דבר זו התחושה הרווחת ברוב העסקים כיום

התקופה האחרונה מצטיינת בחוסר וודאות ושינויים בעולם העסקי, עסקים רבים מתקשים להתמודד עם המציאות החדשה, עם חוסר הוודאות ובעיקר עם הפגיעה בהכנסות. התחושות נעות בקשת רחבה של מצבים, מחשש, דרך כעס ועד חוסר אונים, תחושת אבדן השליטה והחשש מהבאות מלוות כל צעד של העסק (ובמובנים מסוימים גם כפרטיים).

זו המציאות כרגע, ולא ברור כמה זמן היא תימשך ועלינו להתאים את עצמנו לרוח התקופה, הן במובן הסקי, הן במובן התפעולי והן במובן התזרימי-פיננסי.

 

לסגר הראשון נכנסנו עם הרבה פחד, לא הבנו איך הדברים יתנהלו ואיך ה”עולם” יתפקד, היום אנחנו למודי ניסיון, מבינים את זה מתנהל ומה גבולות הגזרה שלנו ושל העסק. במרבית העסקים המערכת כבר ערוכה לשינוי הנדרש, לכן למען הסדר הטוב, הינה כמה נקודות שיעזורו לכם לטפל במצב בקלות וביעיולות

 

מבחינה עסקיתהמטרה היא לשמור על העסק כעסק חי, מבלי לפגוע ברמת השירות ו/או המוצר הנמכר. דווקא בימים אלה איכות השירות ורמת המקצועיות חשובים מאוד מאוד.

 

מבחינת תפקוד העסק הייעד הוא יישום התאמות תפעוליות שמאשרות את המשך תפקודו השוטף של העסק. הכוונה היא שינוי קונצפט העובדה בהתאם למגבלות הקיימות. כמובן שבמקרים מסויימים תידרש גם התאמה של המוצר או השירות כך ששימושו/הפעלתו יתאפשרו גם בימי סגר עסקי. אל תחששו משינויים, כל עוד אתם בטוחים במתווה ובתוצר. תמיד, בכל שינוי או התאמה שתעשו תבדקו שאתם עדיין רווחיים ואיכותיים, שהמהלך מצדיק את עצמו ומחזק את העסק ושאתם שולטים בנתונים, גם ולמרות השינויים.

מבחינה תזרימים ופיננסית נקפיד על מינימום הוצאות. את ניהול ההוצאות מומלץ לעשות בעזרת תזרים מזומנים יומי המאפשר לכם היערכות מדוייקת ומוקדת לצפוי בעסק וחשבונותיו.

במידת הצורך ניתן לפנות לגיוס אשראי, אך חשוב לעשות זאת מבעוד מועד כדי לאפשר לעסק לגייס אשראי חכם ונכון. הניסיון מלמד שרוב הפעולות הפיננסיות שנעשות תחת לחץ איכותיות פחות מאלה שנעשות במחשבה תחילה ועם זמן, נכון, זה לא תמיד מתאפשר, אבל לפחות ננסה…

 

מה אני עושה אחרת?

בימי הסגר אני מעבירה את כל הפגישות והייעוצים לZOOM או לוואטס אפ ועושה אדפטציה בהתאם לאופי המפגש, מספר המשתתפים וצרכי העסק. ברוב המקרים צמצמתי את אורך המפגשים והגברתי את תדירותם. מהלך כזה מאפשר לנועץ לקבל יותר “מפגשים” בתקופה נתונה ו”משחרר” אותו מהר יותר לעשייה השוטפת. דבר נוסף שלקחתי בחשבון הוא שיש אנשים שקשה להם לשבת זמן ממושך, בעיקר מול מסך.

התאמה נוספת מהסגר הראשון שבכוונתי ליישם גם הפעם היא בניית מסלול הגשת בקשה להלוואה בערבות מדינה התואם את המצב. מדובר במסלול ייעודי להלוואות בערבות מדינה לנפגעי תופעות הקורונה המוגשות בעלות עריכה בלבד ובפרק זמן של עד 4 ימי עבודה

וזה למה? כי עסקים בתקופה הזו זקוקים למענה מהיר ויעל, אין להם את האמצעים להוציא אלפי שקלים על הגשת בקשה וזמן להכנתה, בזמנים לחוצים כאלה העסק צריך מענה מיידי ומדוייק.

יש לכם שאלה? רוצים פרטים? זמינה עבורכם בפייסבוק https://www.facebook.com/YBLConsulting בנייד 052-2696226 ובמייל yaelbarlev9@gmail.com

 

יש פעולות רבות אותן ניתן לעשות על מנת לצלוח את התקופה הזו, כל עסק לפי אופיו, צרכיו ויכולותיו

 

מה עוזר?

  • להסתכל על התמונה הכוללת
  • לחשוב יצירתי ומחוץ לקופסא
  • לאפשר שינויים והמתאמות נקודתיות
  • להבין מה הצד הני צריך ורוצה
  • לשמוע איך אנשים “מבחוץ” רואים את הדברים

המידע עזר לכם? מוזמנים לשתף

יש שאלות? רוצים להתייעץ? מוזמנים ליצור קשר… בכל אחת מאמצעי התקשורת…

בפייסבוק https://www.facebook.com/YBLConsulting בנייד 052-2696226 ובמייל yaelbarlev9@gmail.com

 

 

למעלה

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

ּ