לשיחת ייעוץ
ּ

תכנית יעדים לעסק (ולחיים)

“יש לי מלא רעיונות מעולים לעסק אבל את רובם אני לא מצליח לממש
“כשאני צריכה לעשות משהו שונה או מורכב יותר מהרגיל, בסוף זה מתמסמס וזה לא קורה
משימות גדולות מתחילות בקול תרועה ולאט לאט דועכות עד שבד”כ, בסופו של דבר הן לא מיושמות

וזו, גבירותי ורבותיי, אחת הדרכים הנפוצות לפספוס הזדמנויות (עסקיות ואישיות)

כמנהלים ובעלי עסקים אנו נדרשים לעשות הרבה (משימות, תפקידים, שינויים…) במעט (זמן, כסף, פניות…) ואחד האתגרים העומדים בפנינו (וגם כבני אדם) היא להצליח לעמוד בדרישות אלה.

הרבה פעמים, בגלל עומס, חוסר מיקוד ועוד מיליון ואחת סיבות אחרות, אנחנו לא עושים, מפסיקים באמצע או עושים חלקית. הדבר פוגע לא רק בעסק עצמו אלא לפעמים גם בנו, כאנשים.

אז מה עושים? איך הופכים רעיון למעשים? איך מיישמים רעיון או משימה? איך מגדילים את סיכויי ההצלחה? איך מדרבנים התמדה? מאיפה מתחילים? ויותר חשוב, איך מגיעים לקו הסיום?

חלוקה לשלבים – כדי שיהיה קל יותר ליישם רעיון או לבצע משימה, בעיקר כשמדובר בתהליך ארוך או חדש, חלקו לשלבים. פרטו לחלקים קטנים וברי השגה. בצורה כזו תדעו כיצד להתקדם בכל שלב וסיום כל חלק יהווה הצלחה בדרך ליעד הסופי.

אבל, כדי שניתן יהיה לפרוט ולחלק צריך קודם על לוודא שהיעד והדרך ברורים לכם.

אחת הדרכים הטובות לכך היא בעזרת תכנית 4 השלבים לבניית מסלול יעדים. באמצעותה תבחנו את ארבעת סמני הדרך

מה – בשלב זה נגדיר מה אמורה להיות מבחינתנו התמונה בסוף התהליך. נגדיר מה אנחנו רוצים שיקרה במהלך התהליך ובסופו. זהו הסמן דרך הראשון, לכן חשוב שתהיה בהירות וספציפיות (אל תעגלו פינות), תגדירו מה שאתם רוצים באמת ואל תתפשרו

התייחסו לשלב הזה כשלב המנחה בעקבותיו הכל יקרה

איך – אחרי שהבנו מה אנחנו רוצים להשיג נבחן את הדרך לעשות זאת. נגדיר איך עלינו לנהוג ומה עלינו לעשות כדי להתקדם שלב אחר שלב עד היעד הסופי. ההבנה איך לעשות את הדברים תאפשר לנו לצבור הישגים בדרך אל היעד, להתמיד במשימה וכך להגדיל את הסיכויים להשיג את ה”מה” המיוחל

כמה -אחרי שהבנו מה אנחנו רוצים ואיך בכוונתנו להשיג זאת, נתפנה לכמת את התכנית (זמן/כסף/מקום וכו’) ולתכנן אותה. זהו שלב חשוב שינחה ויתעל אותנו בהמשך, לכן חשוב לפשט ולכמת כל שלב בנפרד לשים לב לעלויות ישירות ועקיפות, אנשי מפתח פנימיים וחיצוניים לעסק, לוחות זמנים ומגבלות זמן ומקום. המטרה היא לדייק עד כמה שאפשר את ההשפעות הכמותיות (ואחרות) של הרעיון, המשימה או התהליך המדובר.

עשה – שלב הפרקטיקה, היישום והעשייה בו נתקדם צעד אחר צעד, לפי התכנית תוך שימת דגש לעמידה בתכנית העבודה וציון השגים נקודתיים על עמידה בזמנים וציוני דרך.

ההתקדמות המנוהלת תאפשר לנו דיוק התהליך והתאמתו לשינויים וצרכים אובייקטיביים מהשטח אותם לא יכולנו לצפות מראש

אמנם לרובנו אין סבלנות ואנו רוצים הכל מיד, כאן ועכשיו ואנו נוטים לחפש פתרונות קסם ודרכי קיצור, אבל, זו לא נוסחה מוכחת להצלחה.

על המילה הצלחה אפשר לכתוב רבות, אך בפשטות נוכל להגדיר הצלחה כמילה המתארת עבודה יומיומית של שיפור מתמיד ועקבי.

כל יום תבדקו את קצב ההתקדמות של התכנית, השגים, הצלחות והתאמות נדרשות ובו בזמן בדקו איפה אתם ביחס למקום בו תכננתם להיות ובמידת הצורך נסו לדייק פרמטרים ולהקטין את הפער.
והכי חשוב, תסלחו לעצמכם על טעויות כי מי שלא עושה לא טועה.

בהצלחה!!!

יש שאלות? רוצים להתייעץ או לשתף? זמינה עבורכם בצ’ט, במייל ובוואטסאפ

מוזמנים גם להשאיר פרטים ואחזור אלכם בהקדם

למעלה

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

ּ