חייגו עכשיו:

ההלוואה טובה ביותר לעסק

מה יש בגיוס אשראי לעסקים שכל כך קשה?

רבים מבעלי העסקים והמנהלים שפונים ליעל בר-לב ייעוץ פיננסי וניהולי לקבלת ייעוץ פיננסי לעסק מספרים שאחד האתגרים הגדולים העומדים בפניהם בימים אלה זה להשיג לעסק שלהם אשראי טוב או "הלוואה טובה" כהגדרתם, הם מדווחים על "בלאגן" בתחום ההלוואות שמתבטא בעיקר בעליית מחירים ודחיית בקשות ע"י הבנקים  

גיוס אשראי לעסקים זה לא רק הלוואות, זה תחום שכולל בתוכו הרבה מאוד מוצרים ואפשרויות שכל אחד מהם ישפיע בצורה אחרת על העסק ופעילותו, לכן חשוב לקחת אשראי נכון ומתאים לצרכי העסק, אופיו ופעילותו. לדוגמא, חברת ייבוא תצטרך אשראי שונה מזה של חברת שיווק קורסים דיגיטליים.

לעסקים יש מגוון אפשרויות בחירה לגבי הגוף המלווה וסוג האשראי בהתאם לצרכי האשראי  ומטרות העסק. בחירה שגויה עלולה לפגוע בעסק יותר מאשר לעזור לו.

מקורות לקבלת אשראי – בעבר ניתן היה לקבל הלוואות אך ורק מהבנקים המסחריים, בשני האחרונות אפשרל לקבל האשראי  בכלל והלוואות בפרט מגופים שונים כשנהוג לחלקם לשני סוגים עיקריים:

גופים בנקאיים

יתרונם העיקרי הוא היתרון לגודל שמעניק להם: *חוסן הכלכלי *תנאים תחרותיים *מגוון רחב של פתרונות ומוצרי אשראי.

וכנגד החיסרון העיקרי הוא ריכוז מימון האשראי במקום אחד וסגירת אפשרויות מאוחרות.

גופים חוץ בנקאיים

תחום הולך וגדל בכלכלה המקומית והעולמית בו אלפי שחקנים בגדלים ורמות איכות שונות.

יתרונם הגדול היא שהם נותנים אשראי חוץ בנקאי, כלומר, אשראי שלא "יושב" על האובליגו הבנקאי.

אך כנגד חסרונם העיקרי הוא לרוב תנאים הפחות אטרקטיביים ביחס לבנקים והעובדה שלכל גוף יש מספר מוצרים מוגבל להציע.

סוגי אשראי

כאמור יש מגוון רחב של סוגי ומוצרי אשראי וכל אחד מהם נותן מענה לצורך אחר בעסק. הלוואות הן אחד מסוגי האשראי הנפוץ בעולם העסקים (ובכלל) והן עצמן מתחלקות לסוגים שונים.

החל מהלוואה לגישור פערי אשראי, הלוואת צמיחה לפיתוח עסקי או רכישת מכונות ועד להלוואת ייבוא למימון ייבוא חומרי גלם מחו"ל, לכל סוג מטרה, מחיר, דרישות ותקופה שונים.

בחינת צרכי אשראי

יש דרכים רבות לבחון את צרכי האשראי של העסק, הפעם אשתף דרך נפוצה ביעל בר-לב ייעוץ פיננסי וניהולי לבחינת צרכי אשראי עסקי שמתאמה גם לגיוס אשראי לעסקים וגם שיפור הלוואות קיימות וכוללת 4 שלבים עיקריים:

  1. ריכוז מצב נוכחי – מרכזים על גבי גיליון יחיד את כל ההלוואות הקיימות בעסק בגופים בנקיים ובגופי אשראי אחרים. במידה ויש הלוואות נוספות המשפיעות על תפקדו העסק הן יירשמו גם.

  1. ניתוח תמונה הנוכחי – בשלב זה נרצה ללמוד ולהבין את תמונת האשראי הנוכחית של העסק, נבחין בין סוגי הלוואות, גובה ההחזר החודשי והמחיר של כל אחת וננסה להבין מה צרכי העסק ומה יעזור לו לשפר את הרכב האשראי העסקי.
  1. אפיון אפשרויות – לפי המצב הנוכחי והצרכים של העסק השונים יש לבחון את מגוון אפשרויות האשראי העומדות בפני העסק. מומלץ להציף את כל אפשרויות האשראי העומדות לרשותו, מה היתרונות ומה החסרונות של על אחת ולהבין מה מכל האופציות הכי מתאימה לצרכי העסק ולמה.
  1. קביעת דרך פעולה ויישום – עשייה בפועל במטרה להגיע ליעד הפייננסי שנקע. זה השלה בו התוכניות הופכות למעשים, והמינוסים לפלוסים.

תהליך מדויק ויישום נכון שלו יכולים להביא לחיסכון גדול מאוד בעלויות המימון ולצמצום משמעותי של ההוצאות החודשיות.

יתרון הגדול נוסף של התהליך שהוא פשוט וכל עצמאי או מנהל יכול ליישם אותה אצלו בחברה או בעסק במינימום עלויות ומהר מאוד להקטין את עלויות המימון ואת ההוצאות החודשיות וכך להגדיל את הכספים הפנויים בעסק.

ההסבר לגבי התהליך לא ברור? לא בטוח איך ליישם אותו אצלך בעסק? אני כאן לענות על כל השאלות, לכוון ולייעץ.

זמינה בוואטסאפ 052-2696226 במסנג'ר https://www.facebook.com/YBLConsulting או במייל yaelbarlev9@gmail.com

עוד בנושא

ייעוץ פיננסי לעסקים
ייעוץ פיננסי לעסקים

יעוץ פיננסי לעסקים הוא שירות שבו עסקים נעזרים כדי לשפר את ניהול הכספים בעסק ולאפשר קבלת החלטות מושכלות לגבי עתידם הכלכלי והעסקי. יועצים פיננסיים הם

קרא עוד »
כמה מיסים אפשר לשלם?!

כמה מיסים אפשר לשלם?! זה לא נגמר!! מרגיש כאילו המדינה שותפה שלי בעסק!!! התלונן באוזניי בעל חנות קטנה בעיר כשנכנסתי אליה לקנות כמה דברים. למרות

קרא עוד »
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support

ליצירת קשר

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר