חייגו עכשיו:

לסגור את ההלוואות בעסק

היום, בעלי עסקים מבינים את היתרונות בייעוץ פיננסי לעסקים וכמה כסף הוא יכול לחסוך לעסק.

בעקבות משבר הקורונה והטלטלות במשק, עסקים רבים מתקשים לעמוד בתשלומים השוטפים ובפרט בהחזרי ההלוואות. בעלי עסקים קטנים ומנהלי חברות מדווחים לאחרונה על קושי ממשי בתשלום החזרי ההלוואות שנלקחו בשנים האחרונות "כשלקחתי את ההלוואה לא חשבתי שאחרי שנה ההכנסות עדיין יהיו נמוכות ויהיה לי קשה לשלם" הסביר בעל חברה.

איך ייעוץ פיננסי לעסקים עם יעל בר-לב ייעוץ פיננסי וניהולי עוזר לעסקים שקשה להם לשלם החזרי ההלוואות?

הוא מאפשר סקירה רחבה של האשראי העסקי לצד האופי הפיננסי והשפעות היכולת התזרימית , כלומר, משקף את תמונת האשראי הנוכחית בעסק בכל האפיקים, מציג כמה כסף העסק יכול להחזיר מידי חודש ומציע את האשראי הנכון ביותר עבור עסק בהתייחס לפרמטרים שונים כמו אופי פעילות, יכולת החזר, כמות הלוואות קיימות וצרכי אשראי עתידיים.

הפעם אתמקד מהלך שמרבים העצמאים שפונים ליעל בר-לב ייעוץ פיננסי וניהולי לא מכירים או נמנעים ממנו מחשש להשפעתו, כשבעצם מדובר במהלך שמאפשר מגוון רחב של פתרונות.

  • גיוס אשראי לעסקים.
  • הוזלת הלוואות קיימות.
  • שיפור תמונת אשראי.
  • הקטנת גובה ההחזרים החודשיים.

משכנתא להחלפת אשראי עסקי יקר וחונק

הקושי הוא בעיקר פסיכולוגי ונובע מחשש בפגיעה במשפחה אט הבית, אבל מניסיון של כמעט 17 שנה כיועצת ומלווה עסקית, במרבית המקרים יתרונות המהלך עולים על החסרונות.

למה כן?

ניתן לקבל סכום הלוואה גבוה ללא צורך בביטחונות כספיים דבר המשאיר את מלוא סכום ההלוואה פנוי לטובת כיסוי הלוואות קיימות ומשחרר כספים משועבדים במידה וישנם כאלה.

החזר חודשי נמוך משמעותית ביחס להלוואה רגילה ניתן לפרוס משכנתא לתקופה של עד 30 שנה ויותר, דבר שמקטין את הסכום שצריך להחזיר בגינה מידי חודש.

ריביות נמוכות לרוב הריביות על משכנתא יהיו נמוכות מריביות שנתקבלו בכל מיני הלוואות גישור לפערי תזרים או במצבים בהם העסק היה במשבר, זו יכולה להיות הזדמנות לשלם פחות.

איזון תזרימי איחוד הלוואות קיימות והקטנת ההחזר החודשי מצמצמים לחץ תזרימי ומשאירים יותר כסף "פנוי" היוצרים שלווה ומאפשרים לבעל העסק להתמקד בעשייה יצרנית ולא פחות חשוב (אף יותר) לחוות יותר מחיי היום יום והמשפחה.

למה לא?

  • מסכן את הבית והמשפחה – בסופו של יום הבית ממושכן לטובת העסק ואם חלילה משהו ישתבש הבית והמשפחה עלולים להיות בסכנה.
  • זו הלוואה ארוכה מאוד – יש קשר ישיר בין גובה ההחזר החודשי לבין תקופת ההלוואה והריבית שתוחזר בגינה, ככל שההחזר החודשי יהיה נמוך יותר כך תקופת ההלוואה והעלות שלה יגדלו.
  • תהליך מסובך – התהליך דורש שמאות ואישורים שונים, לרוב (כמו בכל הלוואה) מומלץ לבחון לפחות שתי הצעות במקביל כדי לקיים מו"מ ולקבל תנאי טובים יותר.

בעצם למה לא?

  1. מקרים רבים כבר יש למשפחה משכנתא והבית כבר משועבד כך שלקיחת תוספת למשכנתא הקיימת לא משפיע יותר מדי על רמת "הסיכון" לבית כי מדובר באותו שיעבוד. נתון שחשוב לדעת… מתוך אלפי פיגורים בתשלום המשכנתא בשנת 2020 רק כמה מאות נידונו לעיקול ובפועל רק 3% מכלל הבקשות לעיקול מבוצעות (THE MARKER 28.6.21).
  2. אמנם מדובר בהלוואה ארוכה אבל היא ניתנת לקיצור. למשכנתא יש מספר מסלולים בהם נקודות יציאה ואפשרויות לסילוק מוקדם של ההלוואה, משמע, שאם בעוד כמה שנים המצב הכלכלי יאפשר ניתן יהיה לסלק את המשכנתא מוקדם יותר ולחסוך גם את עלויות הריבית ששל השנים הנותרות.
  3. הפריסה הארוכה מקטינה בשנים הראשונות את ההחזר החודשי בגין הלוואות קיימות ואיתו קטן גם הלחץ וגדל השקט התזרימי, הכסף הפנוי והפניות לעבודה יצרנית, לבית ולמשפחה.
  4. התהליך לכאורה מסובך אבל לא ממש… יש רשימה מאוד ברורה של מסמכים דרושים כמו תדפיסי בנק ודוחות רו"ח, שמאות על הנכס וכו', לא משהו שכל עצמאי לא יכול להתמודד איתו (הלו!! עצמאים מתמודדים עם אתגרים גדולי הרבה יותר).

חשוב להסביר, המטרה היא לא לשכנע אף אחד אלא רק לחשוף כמה שיותר אנשים לסוגי האשראי השונים,

בעלי עסקים מתמודדים לבד עם הרבה מאוד לחץ וקושי, פעמים רבות ניזונים מהסברים אינטרסנטיים על תהליכם כאלה ואחרים, אני רוצה להציג כאן את שני צידי המטבע, מתוך הידע והניסיון שלי בייעוץ פיננסי לעסקים לאורך השנים ועל סמך עסקים שקיבלו ייעוץ וליווי עסקי ביעל בר-לב ייעוץ פיננסי וניהולי.

מה דעתך? איזה מחסומים נוספים יש לדעתך בלקיחת משכנתא לטובת כיסוי הלוואות עסקיות? משהו לא ברור?? אני כאן לענות על כל השאלות, לכוון ולייעץ.

זמינה בוואטסאפ 052-2696226 במסנג'ר https://www.facebook.com/YBLConsulting או במייל yaelbarlev9@gmail.com

עוד בנושא

ייעוץ פיננסי לעסקים
קונים עסק? שימו לב

לאורך שנותיי בתחום הייעוץ וליווי עסקי אני מזהה חשש טבעי (ובריא) אצל מרבית בעלי העסקים כשהם שוקלים לבצע מהלכים עסקיים כמעט מכל סוג. כיועצת ומלווה

קרא עוד »
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support

ליצירת קשר

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר