חייגו עכשיו:

ניתוח עסקי כלכלי

כאשר מדברים על ניתוח עסקי לעסק או לחברה פרטית הכוונה היא לבצע ניתוח אמיתי ומעמיק על כדאיות פעילות העסק שלכם. לכל עסק יש הוצאות, עלויות ראשוניות שיש להשקיע בתחילת הדרך ושלל היבטים שונים שיש לתת עליהם את הדעת כמו היבט משפטי, היבט תפעולי ועוד. המטרה בניתוח העסקי היא לשקלל את כל האלמנטים הללו לכדי "משוואה" ומיפוי שממנו נבין עד כמה פעילות העסק שלכם כדאית בהסתכלות קדימה על ציר הזמן. ייתכן מאוד שיש עסק שיכול בחודש-חודשיים הקרובים לבצע היקף מכירות נרחב של מוצר מסוים, אך לא בהכרח זה יחזיק לאורך זמן. תנאי השוק יכולים להשתנות והיבטים נוספים. ולכן המטרה בניתוח עסקי היא לשקלל את כל ההיבטים הרלוונטיים ולגזור מהם את המסקנות וההחלטות הנכונות עבור העסק.

ניתוח עסקי

אחד ההיבטים החשובים של ניתוח עסקי הוא הצד הפיננסי-כלכלי. כאן הכוונה לנתח את תזרים המזומנים, את ההכנסות ואת ההוצאות לקרביים, ולהבין עד כמה מבנה המימון הנוכחי של עסק בריא ויציב. מדובר ברובד חשוב מאוד לכל עסק.

ניתוח עסקי וכוח אדם

כאשר מדובר על ניתוח עסקי בהקשר של כוח אדם הכוונה היא להבין כיצד העסק מתנהל מבחינת מצבת העובדים שלו וההון האנושי. האם יש להכשיר עוד את העובדים? האם עובדים מספיק פרודוקטיביים? האם סביבת העבודה תומכת בהם? ועוד שלל היבטים רבים חשובים הקשורים לאספקט הזה.

ניתוח עסקי תפעולי

וכאשר מדברים על ניתוח עסקי בהקשר התפעולי והארגוני הכוונה היא להבין האם צורת ההתנהלות ודרכי העבודה של העסק יעילים מספיק. האם ניתן לשפר משהו (במרבית המקרים התשובה היא חיובית), מה בדיוק וכיצד. החתירה היא להגברת הפרודוקטיביות של העובדים ושל תהליכי העבודה בצורה משולבת. כך למשל ייתכן וישנם תהליכים אצלכם בחברה שמתנהלים בצורה מסורבלת מדי, שלא לצורך – ושינוי מסוים בצורת העבודה יביא לחסכון בעלויות כוח אדם ובזמן אספקה מהיר יותר ללקוחות למשל.

לסיכום, בין אם מדובר על ניתוח עסקי כלכלי, תפעולי או של ההון האנושי – מדובר בהיבטים חשובים מאוד שיתרמו לכל עסק וחברה באשר הם. רוצים להתחיל את תהליך ההתייעלות ולא יודעים היכן להתחיל? פנו אל יעל בר לב ותפרסו כנפיים.

עוד בנושא

הזדמנות לצאת מהמינוס

"לא מצליח להשתלט על המינוס בחשבון. אני כל הזמן על הקצה ולא רואה את הסוף…" זה המצב ברוב חשבונות הבנק העסקיים (וגם הפרטיים) בארץ, ניצול

קרא עוד »
לשלם פחות על ההלוואות בעסק

חשבון הבנק הוא אחד האתגרים איתו מתמודדים העצמאיים ובעלי העסקים. אחת לכמה ימים יש חריגה בחשבון! אחת לכמה ימים יש לחץ! אחת לתקופה נלקחת הלוואה לסגירת

קרא עוד »
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support

ליצירת קשר

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר